ליעוץ ופרטים נוספים
לכל שאלה חייגו:
03-5629911

אתם שואלים - אנחנו עונים!

+ הוספת הודעה

היכן אפשר לקבל . בלי לשלם הון, את פסק הדין בתיק שלמטה:
ת"א (עפולה) 54527-01-14 - יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית נ' משק דוידי מרגלית ואח'
ת"א (עפולה) 54527-01-14

ת"א (עפולה) 4278-04-14

התובעת/ שכנגדנתבעת

יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית

נ ג ד

הנתבעים/ שכנגדתובעים

1. משק דוידי מרגלית



אבנר שלום,

פסקי דין של בתי המשפט בישראל, ניתן למצוא במערכות חיפוש פסקי הדין הקיימות בשוק.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



ת"א (עפולה) 54527-01-14 - יונתן רמג"ש אריזה ושיווק שותפות כללית נ' משק דוידי מרגלית ואח'
היכן אפשר לקבל פסק הדין הזה בחינם?



אבנר שלום,

ככל ולא נמצא מענה באמצעות גוגל, אז ניתן לאתר פסקי דין במערכות החיפוש אשר הינן בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



אי נתינת אפשרות עיון במסמכים
יו"ר הוועד המקומי אינו מאפשר לי כחבר וועד לעיין במסמכים למרות שזה חלק מהמטלות שלי כחבר וועד, היו"ר חסם את הטלפון שלי, אין ליו"ר אימייל ולא ניתן לי אפשרות ליצור איתו קשר, היו"ר לא מוכן לדבר איתי, המזכירה אינה מעבירה תכתובות שלי ליו"ר. אני משמש כחבר וועד אופוזיציונר לוועד הקיים.

למי אני ייכול לפנות כדי לקבל סעד? המועצה מתעלמת מהתלונות שלי לאור זה שסגן ראש המועצה ששולט בכל מה שקורה במועצה בכל העובדים כולל ההנהלה.



יעקב שלום,

אתה יכול לפנות לועדת הביקורת של הועד המקומי, וכן למבקר הפנים של המועצה ולועדת הביקורת של המועצה, ובמקרה שכל אלה לא יסייעו בידך - יש באפשרותך גם לפנות לאגף הביקורת במשרד הפנים.

בברכה,
איתן מימוני ושות'



שלום, רציתי לשאול האם יש סעיפי חיוב שאסורים לגבייה מבחינה חוקית בשל מהותם?
(המטרה בגדול היא למנוע חשיפה משפטית בחיובים שגובה האגודה את התושבים בדפי החיוב)



דפנה שלום,

אכן קיימים מקרים בהם מיסי אגודה מסוימים אינם חוקיים, או בשל מהותם או בשל ההליך בו הם נקבעו, לפיכך יש לבחון את סעיפי המס הספציפי בהתאם לתקנון ולדין.

הנך מוזמנת ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותך לצורך הכנת חוות דעת בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין.



שלום וברכה,
רציתי לברר בנושא מינוי לוועד ממונה מטעם רשם האגודות השיתופיות - האם מינוי כזה צריך להקביל להוראות מנכל משרד הפנים בדבר איסור ניגוד עניינים במינוי בעלי תפקיד סטאטורים במועצה האזורית לבין וועד המושב השיתופי בתחומי המועצה. אשמח לקבל יעוץ בנושא.



משה שלום
על פניו, מכוח הדין הכללי נראה כי מי שמצוי בניגוד עניינים לא ניתן למנותו להיות חבר בוועד הממונה.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



שלום רב, האם אישתו של חבר אגודה המועסק על ידי האגודה יכולה לכהן בועדת ביקורת? ובנוסף, חברת ועדת ביקורת יכולה להיות חברה בעוד ועדה ביישוב? תודה מראש.



יסכה שלום,
רשם האגודות מתייחס בהנחיותיו המומלצות לנושא, על פניו נראה כי אין מניעה שאשתו של עובד שאינו בתפקיד ניהולי באגודה תהיה חברה בוועדת הביקורת של האגודה. כמו כן, נראה כי הנחיה זו דומה לתיקון המוצע לתקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה) העוסק בוועדות ביקורת וטרם נכנס לתוקפו.
לעניין האפשרות כי חברה בועדת ביקורת תהיה חברה בוועדות משנה של האגודה, אנו סבורים כי אין מקום לעשות כך וזאת משתי סיבות. ראשית, תפקידה של ועדת הביקורת לבקר את פעולות הועד אשר ועדות המשנה כפופות אליו, כך שיצא כי הגורם המבקר כפוף לגורם המבוקר. ושנית, במסגרת עבודתה, מפקחת ועדת הביקורת על פעילות גורמי האגודה השונים, ובכללם – ועדות המשנה, כך שיצא כי הגורם המבקר – מבקר גם את עצמו.
לסיום אנו ממליצים לך לקרוא את ההרצאה שהעברנו בנושא ועדת הביקורת בוועד המקומי ובאגודה השיתופית, ההרצאה נמצאת באתרנו תחת הלשונית פרופיל המשרד.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



ראשית תודה רבה על כל המידע שנמצא אצלכם באתר, קראתי בשקיקה רבה. אשמח לחוות דעת (אם נכתבה בעבר - מחילה, לא מצאתי אשמח אם תפנו אותי) בנוגע לחבר ועד הנהלה (זהות ועדים) במקרה שלנו יו"ר וחוקיות חברותו בוועדה נוספת ביישוב- הכפופה לה ולבוחריה כמובן כדוגמת קליטה\תרבות וכד'. שאלה נוספת, במידה ובתקנון הקהילה כתוב שיש לשריין מקום אחד לחבר ועד הנהלה שאינו חבר אגודה חקלאית שיתופית (אגש"ח) אלא רק חבר אגודה קהילתית, מה קורה במידה ואותו "משוריין" עוזב, האם ניתן למלא את מקומו ב"בא אחריו ברשימה" למרות שהוא לא עונה על הקריטריון, או שיש לאייש אותו בבחירת חבר שעונה על ההגדרה - חבר אגודה קהילתית שאינו חבר אגש"ח? מודה לכם מאוד



יסכה שלום,
בכפוף להוראות תקנון האגודה, נראה כי לא קיימת מניעה שחבר וועד מנהל יהיה חבר בוועדה נוספת, משום שבכל מקרה הוועדות הנוספות כפפות לוועד המנהל.
לעניין שריון המקום לחבר האגודה הקהילתית יש צורך לבחון את תקנון האגודה ובכל מקרה מדובר בשאלה פרטנית החורגת מהיקפו של פורום זה.
בברכה,
איתן מימוני ושות' – משרד עורכי דין



שלום!
האם יש תקרה מקסימלית שוועד במושב יכול לגבות כמס מוניציפלי?



חיה שלום,
משרדי הממשלה (אוצר ופנים) מאשרים לוועדים מקומיים לגבות ארנונה בגובה עד 30% מארנונת המועצה האזורית.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



שלום,
האם ישנה סמכות חוקית לועד מקומי באגודה שיתופית ביהודה שומרון ( ישוב עד 500 משפחות) לחייב שוכרים המעוניינים לשכור יחידת דיור אצל אנשים פרטיים, בועדת קבלה יישובית ולמנוע מהם להיכנס בשער עד שיעברו ועדת קבלה?



יעקב שלום רב,

ועד מקומי ואגודה שיתופית הם שני גופים נפרדים, וכל נושא ועדות הקבלה עוסק באגודות שיתופיות ולא בועד מקומי.
להלן הרצאה שהועלתה לאתר שלנו שעוסקת בנושא ועדות קבלה בכלל ומתייחסת לועדת הקבלה ביו"ש בפרט.

http://www.mach-law.co.il/הרצאה_-_קבלת_תושבים_ליישוב__ופרישת_חברים_מן_האגודה_הקהילתית

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



אני מבקשת לדעת האם לוועד המקומי יש זכות ו/או חובה לטפל מול תושב אשר מבצע פעולה כלשהי בשטח ציבורי (פירוק מדרכה, שתילה, בנייה, וכיוצ"ב) ואיפה זה רשום בחוק?
תודה רבה על המענה



מירב שלום רב,

מאחר ולועד המקומי יש זכויות וחובות בהתאם לסמכויות שהואצלו לו על ידי המועצה האזורית, וזאת בהתאם לסעיף 132 (א) לצו המועצות האזוריות תשי"ח 1958, הרי שהתשובה לשאלתך תלויה, בראש ובראשונה, בבירור עובדתי של הסמכויות אשר הואצלו לועד המקומי על ידי המועצה.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



שלום!

אני גר במושב בו יש כ 60 חברי אגודה ועוד כ 120 משפחות שגרות בבתים פרטיים. במושב יש הפרדה בין האגודה והועד המקומי. לכל ועד יש תקציב משלו ומטלות משלו. הועד המקומי לא מצליח לקיים את המטלות שהטילה עלו המועצה וזה ניקוי הרחובות וסילוק הגזם. הסיבה היא שהסכום שהוועד המקומי גובה מהתושבים (לפי אישור משרד הפנים) לא מספיק בגלל שמ180 בתי אב כ 40% מקבלים הנחות (נכים, חד הורים, וכו') מהתשלום החודשי עבור השרותים הנ"ל. האם יש לכם פתרון? האם יש לזה תקדים משפטי? האם יתר התושבים צריכים לממן את הקבוצה הגדולה של מקבלי ההנחות?



אלכס שלום!

התופעה אותה אתה מתאר שכיחה ביותר.

מעבר לאפשרות של השבת חלק מהגבייה המתקבלת מארנונת המועצה עבור היישוב ליישוב, ניתן להקל על הקושי שאתה מתאר בדרך של הקמת אגודה קהילתית המאגדת את התושבים, הן חברי האגודה החקלאית והן יתר התושבים, כאשר אגודה זו תוכל לגבות מיסים מחבריה לצורך הספקת שירותים משלימים לשירותים אותם מספק הועד המקומי, מבלי המגבלות החוקיות הקיימות על גביית מס על ידי הועד המקומי.

גם בעניין זה יש היבטים שחשוב להכיר, אך הדבר חורג ממסגרת המענה הניתן באתר.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



שלום,
כתבתם באתר שיש לניגוד עניינים השפעות רבות ומר ריפמן, מהוועדה ביקש אישור להקפאת יישום חוות הדעת ( של עו"ד יעל אחילאה) עד לבירור סוגיות שלא הוסדרו בחוות הדעת, כגון, דרכי פעולה אפשריות העומדות בפני המועצות האזוריות ומועד תחילת יישום חוות הדעת לגבי חברי מועצה מכהנים. האם הבקשה אושרה ? מותר או אסור?



נתיב שלום רב,

חוות הדעת של הוועדה לניגוד עניינים המוזכרת בשאלתך הינה חוות דעת ישנה. מאז פורסמה, התקבעה חוות הדעת וקיבלה הכרה גם בלשון החוק, כאשר כיום ס' 37ג (א) (4) לצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), תשי"ח-1958, קובע איסור מפורש על חבר מליאת מועצה אזורית לכהן במקביל כחבר ועד מקומי, וכך לשון החוק:

"37ג. (א) אלה פסולים לכהן כחברי מועצה:
...
(4) חבר ועד מקומי;"

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



האם גם קרובי משפחה מדרגה ראשונה כלולים בניגור העניינים הזה?
כלומר, הבעל מכהן כחבר בועד המקומי (זהות ועדים) והאישה במליאת המועצה.
האם יש לכך הסבר חוקי?

מאד אשמח להסבר מלומד. תבורכו.



היי,
האם הרבש"צ יכול להיות מורשה חתימה בהנהלת אגודה חקלאית שיתופית?
מה המשמעות של ה"זהות ועדים" למקרה זה? יש לכך השפעה בכלל?
תודה יום טוב.



אפרת שלום רב,

ראשית אנו מודים לך על פנייתך.

השאלה אינה ברורה דיה, הנך מוזמנת ליצור קשר טלפוני עם משרדנו או להשאיר לנו פרטי התקשרות על מנת שנוכל להתייחס לשאלה ולתת לך מענה מדויק.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



שלום רב,
אני אישה יחידה בועד אגודה בו חברים 4 גברים נוספים .
בישיבות ההנהלה המתקיימות מעת לעת אני מוצאת את עצמי מותקפת אישית ומקבלת הערות פוגעניות והטחת ביטויים הנוגעים להיותי אישה, קללות בוטות ומעליבות.
האם יש לי דרך חוקית לתבוע את הפוגען שהוא נציג בהנהלה בדיוק כמוני ?
יתרה מכך, במהלך ההתקופה שקדמה לבחירות הפיצו עלי שמועות ושקרים , יש לי הוכחות להכל. האם אוכל לתבוע אישית דיבה ולשון הרע את חבר ההנהלה הפועני?
אודה לתגובתך,
שרון



שרון שלום רב,

יש לבחון את הנסיבות הספציפיות הנוגעות לעניינך על מנת לקבוע מהי דרך הפעולה הנכונה.

יחד עם זאת, נראה כי במקרה של פגיעה ואיומים עומדת לך הזכות להגיש תביעה אזרחית בגין לשון הרע כנגד הפוגע/ים באופן ישיר.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



שלום רב,
בבחירות שהתקיימו לאחרונה באגודה , לועד ההנהלה, 2 חברי אגודה שהו בחו"ל. (זהות ועדים) ההצבעה עבורם בוצעה בידי נציגים שאינם בני זוגם. באמצעות ייפוי כח והצגת כרטיס הטיסה. עפ"י סעיף בתקנון האגודה , השתתפות באסיפה כללית של האגודה היא אישית , חבר הנמצא בחו"ל או תאגיד שהוא חבר אגודה יהיה מיוצג על ידי נציגו שהוסמך לכך בהודעה בכתב לאגודה לפני קיום האסיפה. חבר רשאי להיות מיוצג באסיפה הכללית על ידי בן זוגו. הנציג רשאי רק להשתתף בהצבעות ולא להיבחר ויש להודיע בכתב את שם הנציג, לפני קיום האסיפה.
השאלה הנשאלת היא : האם הבחירות כשרות ? האם זו סטייה מהותית ? " "סטיה בלתי מהותית מהוראות תקנות אלה שאין בה כדי עיוות דין, בדבר זימונה, כינוסה ודרך ניהולה של אסיפה, או של רשות מרשויות האגודה, או בדבר ייצוג חבר, מינוי חבר, בחירתו או כשרותו לכהן בה, לא תפגע בכשרות החלטה שקיבלה רשות כאמור"
מתוצאות הבחירות ניתן לראות רצף קולות צמוד וכל קול משנה את הרכב ההנהלה. האם הבחירות האלה תקינות ?



שולה שלום רב,

1. בהתאם להוראות ס' 16 לפקודת האגודות השיתופיות, הוגבלה אפשרות ההצבעה לוועד האגודה באמצעות מיופה כוח, וזו הותרה רק במצב בו חבר מצוי בחו"ל,
שאז רשאי הוא למנות חבר אחר הנמצא בארץ להצביע במקומו (אך חבר אינו רשאי להיות מיופה כוח של יותר משני חברים).

לעניין זה יובהר, כי עמדת רשם האגודות השיתופיות הינה כי החבר המצוי בחו"ל צריך להיות תושב המתגורר בחו"ל דרך קבע בכדי שיוכל להצביע באמצעות מיופה כוח.

במקרה של ייפוי כח לפי סעיף זה, אין הכרח שמיופה הכח יהיה בן זוג של מיפה הכח.

2. בנוסף, ס' 55 לפקודה מסמיך את שר העבודה להתקין תקנות נוספות בנושא, ובהתאם בצו שפורסם ב"ילקוט הפרסומים" 1482 (תשכ"ט, עמ' 125), התיר הצבעה באמצעות ייפוי כוח בין בני זוג, וכך לשון הצו :

"מותר יהא לחבר באגודה למנות את בן-זוגו כמורשהו באסיפה כללית של האגודה."

3. אשר על כן, יש לבחון האם הבחירות נעשו בהתאם להוראות הדין הנ"ל על מנת לקבוע האם הם התקיימו כדין.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



תודה מקרב לב על תגובתך. מי רשאי להגיש ערעור ולמי מערערים ?



שולה שלום,

תקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה), תשל"ה-1975 מסדירות את הבחירות לרשויות השונות של האגודה, בין היתר לוועד ההנהלה.

את הערעור על תוצאות הבחירות יש להגיש לרשם האגודות השיתופיות. כל אחד מחברי האגודה יכול להגיש את הערעור.

באשר לפרק הזמן בו ניתן להגיש ערעור : אין תקנה מפורשת אשר עוסקת במשך זמן הערעור על תוצאות הבחירות. יחד עם זאת, נקבע ע"י רשם האגודות השיתופיות כי הזמן לכך הינו 30 ימים (זיוה ליש נ' קיבוץ כנרת, תיק מספר 47/204/07). החלטה זו מבוססת על פרשנות תקנה 59א' אשר עוסקת בשמירת מסמכים הנוגעים לבחירות וקובעת שיש לשמרם לתקופה של 30 יום לאחר הבחירות.

בברכה,
איתן מימוני ושות'- משרד עורכי דין



שכני,שהינו בן ממשיך רוצה לבנות בית בנחלת ההורים,ומעוניין לבנות על קו הגבול חומת בטון בגובה 50 ס"מ שיפריד בין המשקים.
על קו הגבול עוברת דרך משותפת הקיימת עוד מתקופת חייהם של הורי ז"ל ובה השתמשו למעלה מ 60 שנה ללא התנגדות
הגדר המבוקשת מונעת להמשך מעבר לחצר המשק שלי.
אני חייב לציין שרוב הדרך נמצא בשיטחי,אולם בקשתו של שכני לבנות את הגדר ממש על קו הגבול שמצויינת במפה,הופכת לאבן נגף בכניסה לחצר ולמעבר משאית או כלי חקלאי גדול
מה זכותי החוקית בנידון,וכיצד עלי לנהוג
אני חייב לציין שלא הסכתי לחתום על מסמך כלשהו בנידון
תודה מראש



שלום רב,

ראשית, אנו מודים לך על פנייתך.

משאלתך עולה כי מדובר במקרה פרטני הדורש היכרות עם הנסיבות הספציפיות על מנת לתת מענה מדויק, ועל כן הדבר חורג מהשירות הניתן במסגרת הפורום.

הנך כמובן מוזמן ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותך לצורך הכנת חוות דעת בתשלום.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



האם ליושב ראש ועד הישוב מותר לכהן גם כגזבר במקביל?
בברכה ותודה יעל.



יעל שלום רב,

משאלתך לא ברור האם מדובר ביו"ר האגודה השיתופית או ביו"ר הועד המקומי. מכיוון וקיימות לכך השלכות בחוק, נתייחס לשני המצבים:

1. ככל ומדובר בכהונה של יו"ר ועד מקומי כגזבר - אזי בהתאם להוראות ס' 132ג לצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), ככל והועד בוחר שלא להעסיק גזבר, יו"ר הוועד יחזיק בסמכויות לעניין ניהול קופת הוועד, וכך לשון הס':

"132ג. גזבר הוועד המקומי אחראי לביטחונה של קופת הוועד; בהעדר הגזבר, יהיה ראש הוועד אחראי לביטחונה."

2. ככל ומדובר בכהונה של יו"ר אגודה שיתופית כגזבר – אזי בהתאם להוראות ס' 24 (ב) לתקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה), יו"ר האגודה אינו רשאי לשמש במקביל כגזבר ביישוב קהילתי, וכך לשון הס':

"(ב) בישיבתו הראשונה יקבע הועד את סדרי עבודתו ויבחר מבין חבריו יושב ראש ובעלי תפקידים לפי הוראות תקנות האגודה, זולת אם נבחרו קודם לכן באסיפה הכללית. אולם לא ייבחר ליושב ראש הועד חבר המשמש מזכיר או גזבר האגודה או בעל תפקיד דומה בה, למעט באגודות מסוג קיבוץ או מושב שיתופי"

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין



שלום רב, אודה לך מאוד אם תוכל לעזור לי בשאלה האם רשם האגודות השיתופיות מוסמך לדון בטענה שאדם הופלה לרעה על ידי הקיבוץ ולכן לא הועלה להצבעה לחברות בקיבוץ. הקיבוץ טוען שהרשם בכלל לא מוסמך לדון בטענת אפלייה אלא רק בטענה של התנהגות הדדית של הקיבוץ והחבר . האם הקיבוץ צודק? תודה מראש



שלום רב,

בהתאם להוראות החוק, רשם האגודות מוסמך לדון בטענות הנוגעות לחברות באגודה השיתופית, זאת כאשר טענות אלה מופנות בנוגע למחלוקת בשאלה האם אדם מסוים נכלל בפנקס החברים של האגודה או אם לאו.

יחד עם זאת, משאלתך עולה כי מדובר בטענה הנוגעת לעצם החלטת האגודה שלא להעלות להצבעה את חברותו של אדם מסוים (ולא מדובר במחלוקת האם הוא נכלל כחבר או לא).

משכך, נראה כי במצב זה הדרך להעלות טענות בנוגע להחלטה הינה בפנייה לביהמ"ש, ולא לרשם.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



מיכסת ביצים/ייצור אברהם בוסקילה | 16:07 16/05/2019
האם בעבר הקצאת מיכסת הביצים לחברים באגודה היתה דרך האגודה החקלאית השיתופית...או לחלופין מועצת הלול הקצתה את מיכסות הביצים לאגודה והאגודה חילקה לחבריה אצ זכות מיכסת הביצים....?
הוספת תגובה



אברהם שלום!

עד לשנת 1994 לכל אגודה שיתופית נקבעה מכסה משותפת לייצור ביצים עבור כלל חבריה והאגודה היא שקבעה כיצד תחולק המכסה המשותפת למכסות אישיות נפרדות לחבריה, וזאת בהתאם לסעיף 34 לחוק המועצה לענף הלול (ייצור ושיווק), התשכ"ד-1963.

בשנת 1994 נערכה רפורמה בענף הלול, במסגרתה שונה סעיף 34 כך שבוטלה המכסה המשותפת שניתנה לאגודה השיתופית עבור כלל חבריה, ובמקומה נקבע כי המכסות תהיינה אישיות ותירשמנה על שם בעל המכסה. מאז ועד היום, כל מגדל מקבל מכסה אישית ישירות מן המועצה, ללא מעורבות האגודה השיתופית.

בברכה,
איתן מימוני ושות'- משרד עורכי דין.



האם יש מגבלות בחוק הנוגעות להרכבן של ועדות המוקמות ע"י ועד מקומי הממוקם ביהודה ושומרון?



שלום רב,

1. ס' 111 (ב) לתקנון המועצות האזוריות (יהודה והשומרון), תשל"ט-1979, המסדיר את נושא הוועדות השונות אותם רשאי ועד מקומי הנמצא בתחומי יו"ש להקים קובע, כי הועד המקומי רשאי להקים ועדות שונות כאשר בכל ועדה המוקמת על ידו חייב להיות חבר לפחות אחד מחברי הועד המקומי.

2. יחד עם זאת, על פניו נראה, כי ככל ומדובר בוועדה טכנית בלבד שלא מוקנות לה סמכויות מכל סוג שהוא, יתכן וניתן להקל בדבר, וזאת בהתחשב בס' המקביל בצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות) העוסק אף הוא בוועדות של הועד המקומי שאינם בתחומי יו"ש, ואינו קובע מגבלות כאמור. וכך לשון הסעיף המקביל:

"131. ועד מקומי רשאי למנות ועדות קבועות לענינים או למקרים מיוחדים ולהטיל עליהן תפקידים כפי שייראה לו. ועדות אלה רשאיות, בשים לב להוראות השר, לקבוע לעצמן את סדרי עבודתן ודיוניהן."

3. חרף האמור, יש לבחון את נסיבות המקרה הספציפיות ואת מהות הועדה ותפקידה בכדי לוודא כי מדובר בוועדה טכנית בלבד כאמור, כאשר בכל מקרה, דרך המלך היא לפעול כפי דרישת סעיף 111 לתקנון המועצות בתחומי יו"ש, כפי לשון החוק.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



שלום,

אשמח לדעת האם עובד מועצה אזורית ביהודה ושומרון (יו"ש) או קרוב משפחתו, יכולים לכהן כחברי ועדת הביקורת בוועד מקומי הנמצא בתחומי המועצה.

תודה מראש.



שלום רב,

1. על פניו, מלשון ס' 110א לתקנון המועצות האזוריות (יהודה והשומרון), תשל"ט-1979 העוסק בוועדת הביקורת עולה, כי הקריטריונים היחידים לבחירת חבר ועד ביקורת ע"י המועצה הינם – שהמועמד הינו תושב היישוב, ושהוא אינו חבר ועד מקומי.

2. יחד עם זאת, לסברתנו מן הראוי שלא יבחר חבר ועדת ביקורת שאינו כשיר לכהן כחבר ועד מקומי, וזאת מכיוון ויש להתחשב בהיבטים הקשורים בדיני ניגוד עניינים.

3. מה גם, שוועדת הביקורת בוועד מקומי היא וועדה הנבחרת ע"י המועצה, ואינה נבחרת בבחירות כלליות, ועל כן נראה שהחמרה כאמור תהווה פגיעה מינורית בלבד בעיקרון הזכות הדמוקרטית של המועמד להיבחר (אם בכלל).

4. לפיכך, לסברתנו אין זה ראוי שעובד המועצה או קרובו, אשר פסולים מלכהן כחברי וועד מקומי, יוכלו לכהן כחברי ועדת הביקורת של הוועד.

בברכה,
איתן מימוני ושות' - משרד עורכי דין.



«   «הבא   | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close

יצירת קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם: