הועדה המחוזית הורתה על ביטול תוכנית תקפה להקמת תחנת דלק בשטחי קיבוץ כברי, וביהמ"ש אישר החלטתה בשל פגמים שנפלו בהליכי אישור התוכנית
עתירה נגד החלטות הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז הצפון בעניין הפעלת סמכותה לפי סעיף 28 לחוק התכנון והבניה ומתן הוראה לועדה המקומית לתכנון ובניה "חבל אשר" לערוך תוכנית המבטלת את התוכנית שעניינה הקמת תחנת דלק ב"צומת כברי" על מקרקעין המוחכרים לקיבוץ כברי.
לטענת הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון יש לבטל את התוכנית לאור הפגמים שנפלו בה, שהינם פגמים מהותיים וחמורים היורדים לשורשו של עניין ואשר בהצטברותם מביאים לאי חוקיות השזורה לכל אורך ההליך התכנוני של התוכנית שבנדון, משלב הפקדתה ועד אישורה.
מדובר בין היתר, בפגמים של חריגה מסמכות בהחלטת הוועדה המקומית להפקיד את התוכנית, פגמים בפרסום דבר הפקדת התוכנית בניגוד להחלטת הוועדה המקומית שהתנתה את ההפקדה באישורים שונים, פגמים בפרסום התוכנית לתוקף בחריגה מסמכות ללא אישור המשרד לאיכות הסביבה, ללא אישור שר הפנים ובהתעלם משאר הסטיות והתיקונים הנדרשים. אי ביטול פרסום התוכנית למרות פניות מינהל התכנון ומשרד הבריאות.
בנסיבות אלו, קובע בית המשפט, מתבקשת המסקנה כי לא נפל פגם המצדיק התערבות בהחלטת הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון.
השימוש בסעיף 28 לחוק התכנון והבניה שמור למקרים חריגים ואסור שייעשה בו שימוש תכוף, הואיל ובכך תתנער ועדת התכנון המקומית מחובתה ומצב זה אינו רצוי.
יש לקבל את טענת הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון כי לאור הפגמים החמורים שנפלו בהליך אישורה של התוכנית מדובר במקרה המצדיק שימוש בסעיף 28 לחוק, שכן נראה כי במקרה זה הוועדה המקומית לא עמדה בחובות הפיקוח המוטלות עליה והליך אישור התוכנית לוקה בפגמים מהותיים המצדיקים את התערבות הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון.
קיבוץ כברי וחברת "פז" יישאו ביחד ולחוד בהוצאות הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון בסכום כולל של 20,000 ₪ שיישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום והד למועד התשלום המלא בפועל.