ליעוץ ופרטים נוספים
לכל שאלה חייגו:
03-5629911

חוות דעת - נוהל מסירת מידע ממחלקת גביה

נתבקשנו ליצור נוהל למסירת מידע מחלקת גביה במועצה.

מסגרת נורמטיבית

  1. בפתח נוהל זה יצוין כי כל עובד החשוף למידע חב בחובת סודיות, בהתאם לסעיף 16 לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 (להלן: "חוק הגנת הפרטיות"),  קרי, ניתן למסור מידע כאשר הדבר דרוש לביצוע עבודתו של העובד או לביצוע חוק או לפי צו בית משפט:

"לא יגלה אדם מידע שהגיע אליו בתוקף תפקידו כעובד, כמנהל או כמחזיק של מאגר מידע, אלא לצורך ביצוע עבודתו או לביצוע חוק זה או על פי צו בית משפט בקשר להליך משפטי; אם הוגשה הבקשה לפני תחילת ההליך תידון הבקשה בבית משפט השלום. המפר הוראות סעיף זה, דינו – מאסר 5 שנים."

  1. בנוסף, סעיף 23ב לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 (להלן: "חוק הגנת הפרטיות"), קובע חובה על רשות שלא למסור מידע על אנשים, למעט מידע שפורסם ברבים ו/או הועמד לעיון הרבים על פי סמכות בדין או שהאדם אשר המידע מתייחס אליו נתן הסכמתו למסירה:

"מסירת מידע מאת גוף ציבורי אסורה, זולת אם המידע פורסם לרבים על פי סמכות כדין, או הועמד לעיון הרבים על פי סמכות כדין, או שהאדם אשר המידע מתייחס אליו נתן הסכמתו למסירה."

  1. בהתאם לסעיף 23ג לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, רשאית מועצה אזורית להעביר מידע לגופים ציבוריים בתנאים המפורטים להלן:

"23ג.מסירת המידע מותרת, על אף האמור בסעיף 23ב, אם לא נאסרה בחיקוק או בעקרונות של אתיקה מקצועית –

(1)בין גופים ציבוריים, אם נתקיים אחד מאלה:

(א)מסירת המידע היא במסגרת הסמכויות או התפקידים של מוסר המידע והיא דרושה למטרת ביצוע חיקוק או למטרה במסגרת הסמכויות או התפקידים של מוסר המידע או מקבלו;

(ב)מסירת המידע היא לגוף ציבורי הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר;"

 

להלן הנוהל:

מחלקת הגביה רשאית למסור מידע, כדלקמן:

  1. ניתן למסור מידע לאחר קבלת צו מבית משפט כדין (חותמת מניפה).
  2. מידע שפורסם בפומבי, למשל, צווי ארנונה.
  3. מידע אשר מתייחס לאדם אחר – ניתן למסור מידע רק לאחר שהאדם שהמידע מתייחס אליו לגביו הסכים לכך.

    3.1. ראשית, יש לבצע זיהוי של האדם שהמידע מתייחס לגביו ושל מבקש המידע באמצעות תעודה מזהה.
    3.2. שנית, יש לבדוק שההסכמה שניתנה היא מפורשת ומדעת. למשל, הסכמה שניתנה בעל פה כאשר אדם שהמידע מתייחס לגביו נוכח במועד הבקשה לקבלת מידע. מומלץ לערוך תרשומת להסכמה שנערכה בעל פה.
    3.3. שלישית, ניתן לקבל הסכמה למסירת מידע באמצעות דרכים נוספות:
    3.3.1. מינוי אפוטרופוס מאושר.
    3.3.2. יפוי כוח חתום.
     
  4. בהתאם לסעיף 23ג לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, רשאית מועצה אזורית להעביר מידע לגופי ציבוריים. לצורך העברת המידע יש לבחון:

    א. מסירת המידע היא במסגרת הסמכויות או התפקידים של מוסר המידע והיא דרושה למטרת ביצוע חיקוק או למטרה במסגרת הסמכויות או התפקידים של מוסר המידע או מקבלו.
    ב. מבקש המידע הוא גוף ציבורי הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

לדוגמה: המועצה רשאית להעביר מידע לגבי נכסים ונישומים בישוב מסוים לועד המקומי המכהן בישוב, מכיוון שעל פי הוראות הדין, ועד מקומי רשאי לגבות מס ארנונה בהתאם לנתונים המצויים במועצה.

  1. מכוח סעיף זה רשאית המועצה להעביר מידע לרשויות כגון רשות המיסים, משטרה, ביטוח לאומי וזאת לצורך ביצוע חיקוק או המידע דרוש על פי דין. על הגופים הציבוריים המבקשים מידע להציג מקור נורמטיבי שלצורך ביצועו הם צריכים את המידע המבוקש.
  2. העברת מידע בין מחלקות - חוק הגנת הפרטיות מדבר על גוף ציבורי ולא מחלקת גביה בפרט. לכן, מותר להעביר את המידע בין מחלקות המועצה רק כאשר המידע נחוץ לביצוע עבודה ו/או ביצוע הוראת דין תוך שמירה על סודיות ופרטיות הנישום. לכן, על המועצה לוודא כי עובדי המחלקה חתמו על מסמך סודיות המידע וכן במעמד העסקת עובד חדש למחלקה, להחתימו על מסמך שמירה על סודיות המידע. למשל, ניתן להעביר לעובד אחר במועצה מידע לצורך הוצאת אישור העדר חוב לנישום.
  3. אדם שנפטר - רשות מקומית רשאית למסור מידע אודות אדם שנפטר ליורשיו, מכוח חוק הירושה, תשכ"ה-1965, וזאת לאחר קבלת העתק צו ירושה או צו צוואה כדין.

 

נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה והבהרה.

רצ"ב טבלת הוראות לביצוע לעיונכם, הסכם סודיות לעובדים וכתב התחייבות לשמירה על סודיות המידע.

 

בברכה,

איתן מימוני, טבק ושות'

משרד עורכי דין

 


 

טבלת הוראות ביצוע

הפונה

הצעדים שיש לנקוט:

ועד מקומי של ישוב במועצה

לצורך העברת המידע יש לבחון:

1. מטרת קבלת המידע נועדה לצורך מילוי תפקיד מבקש המידע. 

2. מבקש המידע הוא הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע לועד המקומי בכפוף לחתימה על מסמך התחייבות שלא למסור מידע לאדם/גוף אחר ועשיית שימוש במידע רק לצורכי מטרת העברתו.

אדם פרטי / קרובי משפחה

בטרם מסירת המידע יש לבדוק שהינכם עונים בחיוב על אחד מהשלבים הבאים:

  1. יש בידי האדם צו מבית משפט ? אם התשובה לכך חיובית, ניתן להעביר את המידע המצוין על פי הצו בלבד. יש לשמור העתק של הצו.
  2. האם המידע פורסם ? אם התשובה חיובית, ניתן להעביר.
  3. האם יש יפוי כוח חתום ומאושר על ידי עו"ד?  אם התשובה לכך בחיוב, ניתן להעביר.
  4. מידע אשר מתייחס לאדם אחר או למבקש? ככל שהמידע מתייחס למבקש, ניתן להעביר. ככל שהמידע מתייחס לאדם אחר, יש לקבל את הסכמת האדם האחר למסירת המידע. לצורך כך יש לנקוט בפעולות הבאו: 
    1. ביצוע זיהוי של האדם שהמידע מתייחס לגביו ושל מבקש המידע באמצעות תעודה מזהה.
    2. יש לבדוק שההסכמה שניתנה היא מפורשת ומדעת. למשל, הסכמה שניתנה בעל פה כאשר אדם שהמידע מתייחס לגביו נוכח במועד הבקשה לקבלת מידע.
    3. לערוך תרשומת פנימית להסכמה שניתנה בכתב/ נערכה בעל פה.
  5. במקרים של ילדים / הורים המטפלים בקרוב משפחה מבוגר/ חולה/ סעודי, כגון הורה / ילד / סב, יש להציג ייפוי כוח מתמשך או מינוי אפוטרופוס מאושר כדין. האם יש בידי המציג אחד מהאישורים הנ"ל? אם התשובה לכך חיובית ניתן להעביר. 

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע לקרוב המשפחה בכפוף להחתמה של מקבל המידע על מסמך התחייבות שלא למסור את המידע לאדם/ גוף אחר ועשיית שימוש במידע רק לצורכי מטרת העברתו.

ככל שכל התשובות הינן שליליות אין להעביר את המידע המבוקש

מחלקת פיקוח ועדת תכנון ובניה

לצורך העברת המידע יש לבחון:

1. מטרת קבלת המידע נועדה לצורך מילוי תפקיד מבקש המידע. 

2. מבקש המידע הוא הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע, לחתימה על מסמך התחייבות שלא למסור מידע לאדם/גוף אחר ועשיית שימוש במידע רק לצורכי מטרת העברתו.

מחלקת רווחה

לצורך העברת המידע יש לבחון:

1. מטרת קבלת המידע נועדה לצורך מילוי תפקיד מבקש המידע. 

2. מבקש המידע הוא הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע, לחתימה על מסמך התחייבות שלא למסור מידע לאדם/גוף אחר ועשיית שימוש במידע רק לצורכי מטרת העברתו.

ועדת הנחות

לצורך העברת המידע יש לבחון:

1. מטרת קבלת המידע נועדה לצורך מילוי תפקיד מבקש המידע. 

2. מבקש המידע הוא הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע, לחתימה על מסמך התחייבות שלא למסור מידע לאדם/גוף אחר ועשיית שימוש במידע רק לצורכי מטרת העברתו.

חוקר מטעם רשות המיסים / חוקר משטרה / חוקר ביטוח לאומי / כונס נכסים רשמי / כל רשות ממשלתית אחרת

לצורך העברת המידע יש לבחון:

1. מטרת קבלת המידע נועדה לצורך מילוי תפקיד מבקש המידע. 

2. מבקש המידע הוא הרשאי לדרוש אותו מידע על פי דין מכל מקור אחר.

אם התשובות חיוביות ניתן להעביר את המידע.

בנוסף, ניתן להעביר את מידע בהצגת צו מבית משפט/ רשם הוצל"פ, המורה על העברת המידע. במקרה זה יש לשמור העתק של הצו ולהעביר את המידע המבוקש בלבד.

בית משפט

לאחר הצגת החלטה / צו מבית משפט.

עובד אחר במחלקה

נבדוק:

1. האם העובד חתם על מסמך שמירה על סודיות המידע? ככל שהעובד לא חתם על מסמך סודיות, עליו לחתום על מסמך זה בטרם העברת המידע אליו.

2. האם המידע דרוש לצורך ביצוע תפקיד?

אם התשובות חיוביות נעביר את המידע הדרוש לביצוע התפקיד בלבד.

 

   

      תאריך: ___________

לכבוד

מחלקת גביה – רשות מקומית

 

התחייבות לשמירה על סודיות ואי שימוש במידע

  1. הואיל: ופניתי למחלקת גביה, ברשות מקומית בבקשה לקבל מידע ומסמכים הנוגעים לארנונה שמשלם נישום עבור נכס מקרקעין הידוע כ______________ (להלן: "המידע").
  2. והואיל: ומחלקת גביה נעתרה להעברת מידע ומסמכים כאמור בכפוף להתחייבותי לשמירה על סודיות ואי שימוש  או העברת המידע והמסמכים;

לפיכך, אני הח"מ ________ מס' ת.ז. _________ מצהיר/ה, מסכים/ה ומתחייב/ת כדלהלן:

  1. הריני לאשר, להצהיר ולהתחייב לא להעביר ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או לחשוף במישרין או בעקיפין את המידע או חלק הימנו לכל אדם ו/גורם, בעל פה או בכתב; לא לאפשר עיון של כל אדם ו/או גורם במידע; לא למסור פרטים אודות תוכנו במהלך ביצוע ההתקשרות וכן לאחר סיומה; לא לעשות כל שימוש במידע לכל צורך אחר  ולאבטח את המידע כראוי;
  2. ההתחייבויות שלעיל תקפה ללא הגבלת זמן.

 

אשר על כן באתי על החתום:    ___________________                    

 

 

אישור

אני הח"מ, _______________, עובד מחלקת גביה _______, מאשר/ת בזה כי ביום ____________ הופיע/ה בפני מר/גב' __________ , ולאחר שאימתי את זהותו והסברתי לו/ה והוא/היא הבין/ה את האמור בכתב התחייבות זה, חתם/ה עליו בפני.

 

    __________________                                                         ____________________

          תאריך                                                                         חתימת העובד

 


הצהרת הסכם סודיות

 

אשר נערך ונחתם ________- ביום ______ בחודש _____ שנת _____

 הנני החתום מטה _____________________ ת.ז.                                                

                  (להלן: "העובד")

 

הואיל      ואעבוד כעובד במחלקת גביה של __________________-;

והואיל     ומעצם ביצוע התפקיד, יחשפו בפני, בין היתר, פרטים אודות המועצה, עובדיה, תושביה, נישומיה, דרכי עבודתה, החלטות פנימיות שלה, שיטות עבודה הנהוגות או המתהוות בה, וכל ידע ו/או מידע הקשורים בתחום פעילות המועצה;

והואיל     והמועצה מעוניינת כי ידע ו/או מידע הקשור בפעילותה ישמרו על ידי בסודיות ובידיעתי האישית בלבד וכי תימנע העברתם ו/או הגעתם לצד שלישי שהוא, בין במישרין ובין בעקיפין;

לפיכך הריני להצהיר כלהלן:

  1. המבוא להצהרה זו מהווה חלק בלתי נפרד הימנה.
  2. בהצהרה זו "מידע": כל מידע ו/או ידע ו/או פרטים הקשורים בפעילות המועצה ו/או אודות המועצה שהגיעו ו/או שיגיעו לידי העובד או ימסרו לו במסגרת עבודתו במועצה, בעל פה ובכתב ובכל דרך שהיא, לרבות אך לא רק - מדיניות המועצה, דרכי עבודתה, החלטות פנימיות שלה, שיטות עבודה הנהוגות או המתהוות בה, נתונים טכניים מקצועיים ואחרים, תושבי המועצה ונישומי המועצה לרבות מצבם האישי, בין קיימים ובין עתידיים, בין שהם ידועים לאחרים ובין אם לאו; וכל ידע ו/או מידע הקשורים בתחום פעילות המועצה בין מידע הקיים בעת עריכת ההסכם ובין כל מידע עתידי;
  3. במשך תקופת עבודתי במועצה ובכל מועד לאחר הפסקתה מכל סיבה שהיא, הנני מצהיר ומתחייב כי אשמור על סודיות מוחלטת ביחס למידע ואשתמש בו על פי הוראות הסכם זה בלבד ואני מתחייב לנקוט בכל האמצעים המתאימים על מנת למנוע את גילוייו הבלתי מורשה, בין במישרין ובין בעקיפין.
  4. הנני מתחייב לשמור בסודיות מוחלטת את המידע כהגדרתו לעיל ולא לפגוע בדרך כלשהי בשמה הטוב של המועצה ו/או מי מעובדיה, ושלא לחשוף את המידע או איזה חלק ממנו ולא לאפשר כל גישה אל המידע או חלק ממנו, לכל צד שלישי שהוא.
  5. הנני מתחייב שלא להעתיק ו/או לפרסם את המידע או איזה חלק הימנו בכל צורה או אופן (לרבות באמצעות צילום ו/או הדפסה, ו/או שמירתו ו/או הפצתו באמצעות כל סוג של מדיה) אלא לצורך ביצוע תפקידי, ושלא להתיר לכל אדם ו/או גורם אחר להעתיק ו/או לפרסם את המידע כאמור.
  6. מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, הנני מתחייב שלא להעביר ו/או לגלות ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או בידע של המועצה ו/או אודותיה אשר הגיעו אלי במסגרת עבודתי במועצה, בין שהינו נחלת הכלל ובין אם לאו, בין עבור עצמי ובין עבור אחרים, בין בתמורה ובין שלא בתמורה, וזאת לכל מטרה שאיננה בהקשר לביצוע עבודתי במועצה, במהלך תקופת עבודתי במועצה ולאחריה, ללא מגבלת זמן.
  7. הנני מצהיר באופן מפורש, כי המועצה היא לבדה בעלת כל הזכויות בכל ידע ומידע שהצטבר ו/או יצטבר, בין שהושג ו/או יושג על ידי ו/או באמצעותי במשך תקופת עבודתי במועצה, ובין בכל עת ובכל דרך אחרת שהיא, בין במישרין ובין בעקיפין, במועד שלפני חתימת הסכם זה ובכל עת לאחריו.
  8. מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, הנני מתחייב כי כל שימוש בידע ו/או במידע שברשותי ו/או בהחזקתי כאמור יהא אלא לטובת המועצה בכללותה ואני מתחייב שלא לנצלם לטובתי ו/או לטובת מי מטעמי ו/או לטובת צד שלישי שהוא במהלך עבודתי במועצה ולאחר סיומה מכל סיבה שהיא ללא הגבלת זמן.
  9. עם סיום עבודתי במועצה מכל סיבה שהיא, הנני מתחייב להשיב לידי המועצה כל חומר, מידע, רכוש, ציוד ו/או כל דבר אחר אשר יימסר לי ו/או יגיע לרשותי בקשר עם ביצוע עבודתי במועצה, ויהיה עלי להחזירם בשלמותם מיד עם דרישה ראשונה מאת המועצה.

 

 

_________________                                _______________                               _______________              

    שם העובד                                            חתימה                                             תאריך

חוות דעת - הפעלת שירותי שמירה

התבקשנו לבחון הסבת שירותי השמירה בישוב משירותים המופעלים על ידי חברת שמירה חיצונית לשירותי שמירה המופעלים באמצעות תושבי המושב והאם ניתן לאכוף ולחייב תושבים לקחת חלק בהפעלת שירותי השמירה במושב. להלן חוות דעתנו:

חוות דעת פינוי דחסנים

פינוי אשפה מכוח מכרז

זכות העיון של חברי המליאה בנתוני השכר של עובדי המועצה והתקשרויות עם יועצים

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לזכותם של חברי המליאה במועצה האזורית לעיין בנתוני השכר של עובדי המועצה בכלל ושל עובדי המועצה הבכירים בפרט וכן בפרטי התקשרויות עם יועצים. להלן חוות דעתנו:

חוק חדש יחייב רשויות מקומיות לשלם לספקים בפרקי זמן מוגדרים

חוק מוסר תשלומים תשע"ז-2017, והשלכותיו על רשויות מקומיות

הרצאה - קבלת תושבים ליישוב, ופרישת חברים מן האגודה הקהילתית

הרצאה מס' 3 בסדרת ההרצאות שהועברה במסגרת הקורס "היבטים בניהול היישוב הכפרי", אשר הועבר ע"י משרדנו בשיתוף תנועת אור ומשרד הכלכלה

הרצאה - דירקטורים, בעלי תפקידים וועדות ביקורת באגודה השיתופית ובועד המקומי

הרצאה מס' 2 בסדרת הרצאות שהועברה במסגרת הקורס "היבטים בניהול היישוב הכפרי", אשר הועבר ע"י משרדנו בשיתוף תנועת אור ומשרד הכלכלה

הרצאה - היישוב כיישות משפטית

הרצאה מס' 1 בסדרת הרצאות שהועברה במסגרת הקורס "היבטים בניהול היישוב הכפרי", אשר הועבר ע"י משרדנו בשיתוף תנועת אור ומשרד הכלכלה

הרצאה - היטל השבחה

הרצאתו של עו"ד איתן מימוני בנושא "היטל השבחה", הועבר בפני מליאת המועצה האזורית מטה אשר ביום 20.2.2017.

הרצאה - היחס בין הועד המקומי והאגודה השיתופית

הרצאה שהועברה ע"י עו"ד תומר טבק בינואר 2017 לעובדי האגף לאיגוד שיתופי במסגרת יום עיון למשרד רשם האגודות השיתופיות

הרצאה- דיני עבודה ודיני מכרזים בועד המקומי ובאגודה השיתופית

הרצאה שהועברה על ידי משרדנו ביולי 2016 במועצה אזורית רמת הנגב.

הרצאה - יישוב סכסוכים בקיבוץ

הועברה בחודש אוקטובר 2013

הרצאה - ועדים מקומיים

הועברה בחודש מרץ 2015

דרכי הגבייה של הועד המקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לדרכי הגבייה העומדות בפני ועד מקומי רגבה (להלן: "הועד") כנגד תושבים אשר אינם משלמים את מיסי הועד. להלן חוות דעתנו:

הרצאה- השכרת יחידות דיור ביישובים

הרצאה אשר העביר עו"ד איתן מימוני, במסגרת יום עיון בנושא השכרת דירות להנהלות יישובים.

המותר והאסור בחופי הרשות המקומית

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר למותר והאסור בחופים אשר בתחומי הרשות המקומית. להלן חוות דעתנו:

זכאות עובד לתשלום עבור תוספת וותק, קרן פנסיה וקרן השתלמות בחופשה ללא תשלום

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לזכאותו של עובד לתשלומים עבור תוספת וותק, קרן פנסיה וקרן השתלמות, במהלך חופשה ללא תשלום.

כהונת יו"ר הוועד

נתבקשנו להתייחס לסוגיית משך כהונתו של יו"ר הועד באגודה, ולהלן חוות דעתנו:

שאלות ותשובות בעניין גביית חובות מיסי ועד מקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו במספר סוגיות הנוגעות לגביית חובות מיסי ועד מקומי. להלן חוות דעתנו:

אחריות חברי ועד הנהלה וחברי ועד מקומי במושב

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאחריות המקצועית וחשיפה לתביעות משפטיות של חברי וועד הנהלת האגודה במושב וחברי הועד המקומי במושב, ולהלן חוות דעתנו:

בחירת חברי ועד מקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע לאופן בחירת חברי ועד מקומי בקבוץ בנסיבות בהן יש צורך במילוי מקום פנוי בוועד, ולהלן חוות דעתנו:

חובת דיווח למשטרה על נהג הסעות ששוחח על תכנים מיניים עם ילדי ההסעה

נתבקשנו לבדוק האם קמה לרשות המקומית חובת דיווח למשטרה על מעשיו של נהג הסעות אשרשוחח עם ילדי ההסעה על עניינים מיניים. להלן חוות דעתנו:

עניינים שונים הנוגעים לישיבות הועד המקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו במספר שאלות הנוגעות לנוכחות גורמים שונים בישיבות של הועד המקומי. להלן חוות דעתנו:

ניגוד עניינים – חבר ועד מקומי ועובד מתנ"ס

התבקשנו לחוות דעתנו בשאלה האם קיים ניגוד עניינים בין כהונת חבר ועד המקומי, לבין עבודתו במתנ"ס אשר בשליטה של המועצה האזורית. להלן חוות דעתנו:

ישיבה ראשונה של ועד מקומי ממונה

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע למספר עניינים הנוגעים ישיבתו הראשונה של ועד מקומי ממונה, ולהלן התייחסותנו:

החלפת נציג היישוב במליאת המועצה האזורית

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאופן בו ניתן להחליף את נציב היישוב במליאת המועצה האזורית, האם הדבר בסמכות המועצה או וועד היישוב, וכיצד נקבע מי יימלא את התפקיד. להלן חוות דעתנו:

דיווח נוכחות על ידי עובד

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאפשרויות העומדות בפני מעסיק בכל הנוגע לעובדים אשר אינם מחתימים שעון נוכחות (אין מדובר במאגר ביומטרי) ובאשר לעובדים אשר אינם מגישים דו"ח נוכחות (להלן: "העובדים"), ולהלן חוות דעתנו:

כהונת בעלי תפקידים ברשות המקומית ובעמותה עירונית של הרשות

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע לשאלה, האם חבר מליאת רשות מקומית יכול לכהן כמנכ"ל עמותה עירונית בבעלותה של הרשות, והאם גזבר הרשות רשאי לכהן כגזבר עמותה זו. להלן חוות דעתנו:

זכות עיון במסמכי ועד מקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע לזכות העיון במסמכי ועד מקומי של תושב היישוב, ולהלן חוות דעתנו:

השכרת שטחי פרסום במבנים ציבוריים על ידי הועד המקומי

נתבקשנו לערוך חוות דעת ביחס לשאלה האם באפשרות ועד מקומי להשכיר שטחי פרסום במבנים ציבוריים באחריותו. להלן חוות דעתנו:

פרישת חברים מן האגודה הקהילתית – סקירה משפטית

להלן סקירה שהכין משרדנו אודות המצב המשפטי באשר לסוגייה של פרישת חברים מן האגודות הקהילתיות, וזאת בעקבות פסק דין אשר ניתן לאחרונה שעסק בנושא בהרחבה:

הפסקת חברותו של חבר שאינו מתגורר בקיבוץ

התבקשנו לחוות דעתנו באשר להפסקת חברותו של חבר קיבוץ, בשל כך שהוא מתגורר בחו"ל ואינו נמצא בקשר עם הקיבוץ. להלן חוות דעתנו:

ייחוס חובות האגודה לחברי האגודה בקיבוץ

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע לשאלת אחריות חברי אגודה שיתופית קהילתית בקיבוץ (להלן: "האגודה") ביחס לחובותיה של האגודה וכן בנוגע לנוהל פירעון חוב האגודה במקרה בו חברי האגודה אינם בעלי אחריות אישית לחובותיה.

הקלטות ישיבת מליאת המועצה האזורית

נתבקשנו להתייחס לתיקון לצו המועצות המקומיות(מועצות אזוריות), הנוגע לחובה להקלטת ישיבות מליאת המועצה, ולהלן התייחסותנו:

אספקת מזון למוסדות חינוך

נתבקשנו לחוות דעתנו בקשר עם חובת אגודה קהילתית לרכוש מזון המיועד למוסדות חינוך שונים בתחומיה המנוהלים על ידה, מספק מזון בעל רישיון עסק.

חניית קרוואנים בחוף

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לשאלה – האם מותר להחנות קרוואנים בשטח המיועד לחניה לחוף. להלן חוות דעתנו:

התנהלות ועד מקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו בנוגע ליחסי הועד מקומי עם האגודה השיתופית חקלאית ועם האגודה הקהילתית, וכן באשר לאפשרות של עובד המועצה לכהן כחבר ועדת ביקורת של ועד מקומי. ולהלן חוות דעתנו:

זהות ועדים בין ועד האגודה לועד המקומי – יו"ש

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר למספר שאלות הנוגעות לסוגיית זהות הוועדים בין ועד מקומי לבין אגודה קהילתית (להלן: "האגודה") המצויים בשטחי יהודה ושומרון. להלן חוות דעתנו.

הקמת מערכת סולארית על גגות בשטחי מקרקעין אשר ניתנה בהם זכות שימוש

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאפשרות להקים מערכת סולארית על גגות שטחי מקרקעין אשר ניתנה בהם זכות הרשאה. להלן חוות דעתנו:

חבר ועד מקומי הנעדר מישיבות הועד

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לדינו של חבר ועד מקומי, אשר איננו משתתף בישיבות ועד, האם יו"ר הועד המקומי מוסמך לפטרו ולפנות למועמד הבא אחריו בתור באותה רשימה? להלן חוות דעתנו:

דו"ח ועדת ביקורת של הועד המקומי

התייחסות לדו"ח ועדת הביקורת של הועד המקומי.

בחינת מכתבי פרישה מהאגודה

נתבקשנו לחוות דעתנו לגבי תקינותם של מכתבי פרישה מאגודה קהילתית אשר שלחו מספר חברי אגודה. להלן התייחסותנו:

האיזון בין ועדת הביקורת של הועד המקומי לבין הועד המקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאיזון הנכון בין רצונה של ועדת הביקורת של הועד המקומי לבצע את עבודתה, לבין הפגיעה הנגרמת ביכולת התפקוד של הועד המקומי. להלן התייחסותנו:

מיסי קהילה ביישוב

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לסוגיה של הטלת וגביית התשלומים ביישוב קהילתי. להלן התייחסותנו:

האצלת סמכויות לועד המקומי

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר למשמעות האצלת סמכויות מן המועצה לועד המקומי והאם יש במהלך זה כדי לחשוף את חברי הועד לתביעות משפטיות מן הגורמים השונים. להלן התייחסותנו:

אחריותם האישית של בעלי התפקידים באגודה

נתבקשנו לחוות דעתנו בשאלה - באילו מקרים תחול אחריות אישית על בעלי התפקידים באגודה ומה ניתן לעשות בכדי להבטיח כיסוי ביטוחי לבעלי התפקידים? ולהלן חוות דעתנו:

השכרת המרכז הקהילתי לצורך עריכת אירועים שונים

נתבקשנו לערוך חוות דעת ביחס למספר שאלות בנוגע להשכרת מרכז קהילתי ביישוב לצורך השכרתו מעת לעת לצורך אירועים שונים (להלן: "המרכז" ו-"היישוב" בהתאמה). בין היתר נשאלנו האם ניתן להשכיר מוסד ציבורי לגוף/אדם פרטי, מהי אחריות המוסד למתרחש בתחומו במצב דברים זה וכן מהו הדין בנוגע למזון אשר יוגש באירוע ואופן שמירתו. להלן חוות דעתנו:

הרצאה - תקנות הערבות ההדדית

הועברה בחודש אוקטובר 2013

רישום תלמידים

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לסוגיות העולות מתוך מנגנון העברת תלמידים המתגוררים בשטחה של רשות מקומית, מחטיבת ביניים אזורית אחת לחטיבת ביניים אזורית אחרת, ולהלן חוות דעתנו:

התחייבויות הקיבוץ כלפי גורם מממן- דירות החברים

נתבקשנו לחוות דעתנו בדבר ההיבטים השונים הקשורים בחברי קיבוץ, המבקשים לבנות בית מגורים בקיבוץ בהתאם להחלטות שיוך הדירות.

היקף העסקה- סייעת רפואית

נתבקשנו לחוות דעתנו באשר לאפשרותה של רשות מקומית להעסיק סייעת רפואית המלווה ילד בעל צרכים רפואיים ייחודיים (עד כדי סכנת חיים), במשך 6 ימים בשבוע, בהתאם לשעות הלימודים באותו מוסד חינוכי, וכן כיצד ביכולתה לפעול במקרה של סירוב מצד הסייעת הרפואית לעבוד בהתאם להיקף המשרה הנדרש, ולהלן חוות דעתנו:

העסקת קרובי משפחה בבית ספר

נתבקשנו על ידך לחוות דעתנו בנוגע להמשך העסקת מזכירה בבית ספר יסודי רשמי באמצעות רשות מקומית, אשר בעלה הינו מנהל בית הספר המועסק על ידי משרד החינוך, ולהלן חוות דעתנו:

הצבת מצלמות בכניסה ליישובים לצורך שימוש כראייה משפטית

האם לצורך שימוש בצילום כראייה משפטית, בקרות אירוע, מוטלת חובה על הישובים אשר בתחום מועצה האזורית להתריע בפני הנכנסים והיוצאים מיישובי המועצה, כי מוצבת מצלמה המתעדת את מעשיהם?

השכרת המרכז הקהילתי לצורך עריכת אירועים שונים

נתבקשנו לערוך חוות דעת ביחס למספר שאלות בנוגע להשכרת מרכז קהילתי ביישוב לצורך השכרתו מעת לעת לצורך אירועים שונים. בין היתר נשאלנו האם ניתן להשכיר מוסד ציבורי לגוף/אדם פרטי, מהי אחריות המוסד למתרחש בתחומו במצב דברים זה וכן מהו הדין בנוגע למזון אשר יוגש באירוע ואופן שמירתו. להלן חוות דעתנו:

חובת החזקת גני הילדים ביישוב

נתבקשנו לחוות דעתנו ביחס לשאלה האם חלה על היישוב חובה להמשיך ולדאוג להחזקת גני הילדים (מעל גיל 3) בתחומו.

גביית תשלום גני ילדים

נתבקשנו לחוות דעתנו בעניין תוקפה החוקי של ההחלטה על הקמת גן יישובי, נוסף על מערכת הגנים המתוקצבת על ידי משרד החינוך, וכן גביית תשלומים מעבר לקבוע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך, באגודה אגודה שיתופית חקלאית להתיישבות קהילתית בע"מ מסוג יישוב קהילתי

הרחבת היקף עבודות במבנה המועצה האזורית

האם מועצה אזורית יכולה להרחיב היקפן של עבודות בנייה באמצעות אותו הקבלן או שמא יש צורך בעריכת מכרז חדש?

מדריך למועמד לבחירות לראשות עירייה

מטרתו של מדריך זה הינה להקל במעט את ההתמודדות עם סבך החוקים והתקנות, להבדיל בין עיקר וטפל, ולפרוש את המידע המשפטי הראשוני לו אתה זקוק בדרכך.

תעמולת בחירות אסורה באמצעות שימוש בעיתון רשות מקומית

האם פרסום בעיתון רשות מקומית מהווה הפרה של חוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959? מהן הדרכים לתקוף או למנוע את הוצאת העיתון המפר?

סמכות הועד המקומי להתקין פסי האטה

האם החלטת הוועד המקומי בקשר להצבת פסי האטה בכניסה ליישוב הינה חוקית?

סמכות וועד ממונה באגודה שיתופית ביחס לאסיפה הכללית

האם וועד שמונה ע"י רשם האגודות השיתופיות באגודה שיתופית, רשאי לאשר תקציבים ומאזנים וכן קבלת חברים לאגודה ללא אישור האסיפה הכללית של האגודה?

יצירת קשר

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם: